duminică, 3 iunie 2012

Rezilienta urbana- Bucuresti

    Bucurestiul actual sufera datorita unei proaste structurari si nevalorificarii potentialului elementelor sale caracteristice atat din punct de vedere estetic si functional. Asadar ca urmare a acestei ineficiente in exploatarea lor apar probleme de trafic, poluare majora pe anumite arii, insuficienta spatiilor pietonale, numarul redus de locuri de loisir, de strangere a populatiei, lipsa pietelor pietonale, toate ducand la periclitarea imaginii urbane si a calitatii vietii locuitorilor. 
    Pentru crearea unei mai bune reziliente urbane am pornit de la premisa accentuarii si valorificarii existentului si anume a celor doua axe majore ale Bucurestiului: axa vest-est (AXA ALBASTRA determinata de raul Dambovita, leaga Lacul Dambovita de Lacul Vacaresti- transformarea sa intr-un element important in cadrul orasului, unei atractii urbane majore prin introducerea telegondolelor de-a lungul cursului acestuia, valorificarea potentialului peisager al celor doua lacuri si dezvoltarea in jurul acestora-cu precadere in partea de vest-dezvoltarea campusului studentesc Regie), axa nord-sud (AXA VERDE, ce leaga 2 parcuri major: Parcul Herastrau Tineretului, cuprinde zona centrala si pietele de tranzit din centrul: Piata Charles du Gaulle, Victoriei, Romana, Universitate reamenajate corespunzator). Acestor doua axe li se mai adauga AXA TIMPULUI – BD. ROSU a orasului grandios simulat in epoca ce a trecut-Bd. Unirii ce leaga Piata Constitutiei de Piata Alba Iulia (strict pietonal intre Piata Unirii si Piata Constitutiei). 
    La intersectia celor 3 axe se afla Piata Unirii, cea mai mare piata a orasului, pietonala, dispunand de spatii verzi si de un element reprezentativ (o roata mare) ce ofera belvedere si imagini panoramice asupra intregului oras. 
   De altfel, proiectul ia in calcul si creerea unei legaturi intre Dambovita si Dunare si transformarea Bucurestiului intr-o a unsprezecea capitala dunareana. In urma acestui proiect, Bucurestiul rezista in timp, functional, estetic, economic si social prin rezolvarea fluxurilor rutiere, reducerea poluarii in aria centrala, creerea de spatii adecvate socializarii, a spatiilor de reuniune, a spatiilor pietonale si nu in ultimul rand al turismului, favorizand in final si calitatea vietii populatiei si evolutia Bucurestiului.









(Proiect practica anul III, aprilie 2010, Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu", Bucuresti, Facultatea de Urbanism, Sectia Proiectare si Planificare Urbana)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu